Filmajánló - Revolver

2010.10.29. 00:00

A kritikusok lehúzták. A közönség kifütyülte. Daniel Madison viszont imádja. Szerinte a főszereplő maga a megváltó. Mégis mit tartogathat számunkra egy ilyen film?

A film alapkoncepcióját tekintve egy szélhámosfilm. Jake Green (Jason Statham) hét évet ült magánzárkában, egy kártyajáték közben elkövetett lövöldözés miatt. Jake Green a börtönben nagyon sokat olvasott, és rájött minden szélhámosjáték lényegére. Bűvészek számára már csak emiatt is kötelező a film.  (Arra, hogy mi a közös a szélhámosok csalásaiban és a bűvészetben, később majd részletekbe menően is kitérek.)

Maga a film meglehetősen döcögős, elég nehezen követhető dramaturgiával. Idegesítően sok apró részlet van, amelyek nem illeszkednek a filmbe semmilyen szinten. A rendező szerint ez öt film egybegyúrva. Sajnos ez nem sikerült kiemelkedően jól, a film inkább darabos mint kellően összeállt. A számos jelenetben megjelenő mesterkélt stílus tovább rontja a mozi élményét. A színészi alakítások sem a legkimagaslóbbak. Ezen kívül számos olyan karakter jelenik meg e filmben, akinek később semmilyen szerepe nincs. A rajzfilmes betétet pedig egyáltalán nem értem. (Attól, mert a Kill Bill I.-ben menő volt, ebben a filmben nem az.) 

Ennek ellenére mindenképp ajánlom a filmet, és nem csak minden átverés lényege miatt, hanem azért is, mert a film iskolapéldája annak, mitől lesz összezavaró és követhetetlen egy történet. Számos bűvész Guy Ritchie-hez hasonlóan szintén belelép ebbe a csapdába. És ahogy Dai Vernon mondta: "Confusion is not magic."  

A bejegyzés trackback címe:

https://buvesz-szemfenyveszto.blog.hu/api/trackback/id/tr262406704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MagicIsDead · http://theforgottenart.com/ 2010.11.30. 14:45:45

Ez a film nekem is benne van a top 3ban. Én egyáltalán nem tartom se összecsapottnak se követhetetlennek. Nekem abszolút átjött a film és szerintem eszméletlenül jó. Azon kevesek között van amit bármikor és akárhányszor képes vagyok megnézni.

MagicIsDead · http://theforgottenart.com/ 2010.11.30. 14:51:21

Nekem benne van ez a film a top 3ban. Szerintem egyáltalán nem összecsapott és nem követhetetlen de az tény h figyelni kell közben mert ellehet veszíteni a fonalat. az amcsik valószínűleg azért húzták le mert szimplán hülyék ehhez, amerikába nincs olyan film ami bonyolult, gondolkodni kell közben és sikeres lesz. Ez nem az amcsiknak való egyáltalán. Ezt a filmet bármikor és akárhányszor képes vagyok megnézni. Sztem eszméletlenül jó! Sőt kedvet is kaptam hozzá meg is nézem ma! :D

MagicIsDead · http://theforgottenart.com/ 2010.11.30. 14:52:07

dupla komment mert az elsőt 5 perces késéssel jelenítette meg sry, törölheted az utolsó kettőt :D
süti beállítások módosítása