Slydini - One coin routine

2010.10.26. 12:50

A legutóbbi bejegyzésben Tamariz Five Points in Magicjét elemeztem. Ebben a bejegyzésben sem fogok távol evezni, és a testnyelv egy zseniális alkalmazását hozom példaként, egy zseniális bűvésztől. Tony Slydini Olaszországban született és Argentínában élt, mielőtt az Egyesült Államokba költözött volna. Előadó művészetében elsősorban az emelkedik ki, hogy ő a close-up bűvészetet nem átvezetésként használta, hanem nála ez volt az előadás csúcspontja. Ez elsősorban azért is fontos, hiszen így egy intim atmoszférát tud létrehozni, amelyben a néző része a varázslatnak, nem pedig csak puszta megfigyelő.

A másik kiemelkedően fontos terület a testnyelv. A fiatal bűvészek nevelésénél ezt kiemelten kezelte. Nem magyarázott sokat, hanem mindent ezerszer megmutatott. Így már érthetjük, hogy a testnyelv tanulása egy olyan dolog, amelyet elsősorban nem elméleti úton, hanem gyakorlással tudunk elsajátítani. Ezért mindenkinek azt javaslom, hogy a mutatványt nem pusztán szöveggel, hanem testnyelvvel együtt gyakorolja. 

Amikor a híres Dai Vernont megkérdezték arról, ki tudja becsapni, a válasz csak ennyi volt: "Nobody but Slydini."

A bejegyzés trackback címe:

https://buvesz-szemfenyveszto.blog.hu/api/trackback/id/tr622400160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[megmondoember] 2010.10.26. 20:11:57

Simán követhetők a trükkök, hogy hol és mikor ejti át a másik kezébe az érmét. Ettől még persze zseniális az öreg, és szemtől szembe valószínűleg teljesen más, mint így, külső szögből szemlélve.

Henry Gondorff 2010.10.26. 21:56:58

Köszönöm! Nem gondoltam, hogy lyukasórában ezt sikerül összehoznom.

Slydiniről később még részletesebben is írok.

terran 2010.10.26. 22:06:52

ne hívd már a body language-et testnyelvnek

jesszus, magyarul testbeszédnek hívják

egyébként jó a blog

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.10.27. 00:38:09

Nem lehetséges, hogy a testnyelv, testbeszéd helyett inkább a figyelemterelésről volna itt szó? Amit persze a testtel csinálnak, kihasználva a reflexeket, hogy a néző melyik mozdulatot hajlamos követni, amelynek álcájában meg lehet csinálni a trükköt.

Én nem mondanám, hogy olyan simán követhető a produkcióban a csalás. Nálam bejön a dolog. Persze tudom, hogy mi a lényeg, én is látom a furcsa, indokolatlan formájú mozdulatokat, de mivel nem tudom, mi készül, nekem korántsem szembeötlő a trükk. Még mindig jó keze van az öreg szivarnak, pedig az baromi sok munkába kerülhet már.

terran 2010.10.27. 00:54:12

nem, nem kevertük össze. Csak Slydini esetében nagy hangsúly volt a gesztusokon, nagyon kevés beszéddel vitte a műsorait. Nem volt a szavak embere, nem is tudott szépen angolul. Ahogy a blogbejegyzés is írja, még az órákon, a tanítványainak sem magyarázott nagyon, inkább addig mutatta, amíg megértették, hogy mit is kéne csinálni.

de igazából ezen a szinten nincsen már figyelemelterelés

egy profi bűvész nem eltereli a figyelmed ha egy gyanús mozdulat történik, hanem az egész előadás alatt végig irányítja a figyelmedet, különböző technikákkal. szóval nemcsak a csalás pillanatában.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.10.27. 01:04:57

@terran: Nem tér el a véleményünk, a figyelemTerelést én is egy precízen koreografált folyamatnak tartom, amelyet persze sokszor meg is kell mutatni a tanoncnak, mire meg tudja figyelni. A színpadi bűvészet dolgozhat nagy gesztusokkal, amelyekben el lehet rejteni a csalást, de ez az "asztali" bűvészkedés, ez már csak a legnagyobbak vadászterülete.
süti beállítások módosítása